VAKANTIE HERBELEEFD - Reisverslag uit Nelly Bay, Australië van Mariette en Paul Meij - WaarBenJij.nu VAKANTIE HERBELEEFD - Reisverslag uit Nelly Bay, Australië van Mariette en Paul Meij - WaarBenJij.nu

VAKANTIE HERBELEEFD

Door: Paul en Mariëtte van der Meij

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Paul

17 November 2019 | Australië, Nelly Bay

Hallo allemaal,
Hierbij weer een berichtje van ons op zondagavond 17 november en dit is onze laatste avond in Nelly Bay en op Magnetic Island. Gisteren hadden we nog niet besloten wat we vandaag zouden gaan doen en daarom hadden we ook geen wekker gezet. De ervaring leert ons dat we toch wel vroeg wakker zullen zijn. Dat was vanochtend dus ook zo en om 06.30 uur lagen we al te lezen. We wisten eigenlijk nog steeds niet wat we zouden gaan doen, maar dat komt vanzelf wel. Na een tijdje gelezen te hebben, was het tijd om op te staan en terwijl de één onder de douche staat, begint de ander aan het ontbijt. Dan kan de ander straks douchen en maakt de één het ontbijt af. Aan het ontbijt besloten we om naar Arcadia te lopen en dan met de bus terug. Dit zal nog een hele tippel worden. Maar eerst moesten we nog even een administratieve handeling verrichten, want we moeten onze activiteit voor dinsdag 19 november bevestigen. Hierbij wilden ze ook ons e-mailadres hebben en dan wordt het lastig, want als je je e-mailadres in Nederlands uitspreekt gaat het gegarandeerd mis. Gelukkig heeft Paul nog een blauwe maandag in militaire dienst gezeten en wist nog een beetje het NAVO-spelalfabet en hier is het uiteindelijk goed mee gekomen. We zouden een e-mail krijgen met een bevestigingslink en deze zou binnen 15 minuten verstuurd worden. Uit dit telefoongesprek kwam naar voren dat we waarschijnlijk de pre-check inn morgenmiddag niet gaan halen met de veerboot die wij hebben vanaf Magnetic Island. Dan eerst maar naar de haven lopen om te kijken of we onze afvaart konden vervroegen. Bij het kantoortje aan de haven konden ze ons niet helpen, want we moesten met het kantoor in Townsville. Wij weer teruggelopen naar ons huisje en hier hebben we Magnetic Island Ferries gebeld om onze afvaart te vervroegen. Doordat we nog de e-ticket hadden die we op de heenreis hadden gekregen was het nu een fluitje van een cent, want we hadden nu tenminste een reserveringsnummer. Binnen de kortste keren was onze afvaart vervroegd. Inmiddels hadden we ook de e-mail met de bevestingslink ontvangen en hiermee hebben we onze boeking definitief gemaakt. Nu kunnen we op pad om te gaan wandelen, maar het is inmiddels wel een uur later en daardoor ook weer een paar graden warmer. Dan maar lekker met een boek op de veranda en dan lopen we straks wel weer naar de haven van Nelly Bay om daar een koffie en thee te gaan drinken. Na ruim een uur lezen zijn we weer naar Nelly Bay gelopen en hebben hier op een terrasje een lekkere bak koffie en thee, met een citrus-taartje, gedronken en gegeten. Hierna weer teruggelopen naar ons huisje en hier besloten we om maar eens de foto’s op te schonen, want we lopen best wel een aantal dagen achter. We hebben ongeveer 700 foto’s weggegooid en hielden er nog bijna 200 over. Op deze manier hebben we wel de afgelopen dagen herbeleefd en kwamen de leuke gedachten e.d. weer bij je op bij het zien van de foto’s. Na deze opschoningsactie hebben we onze zwemkleding aangedaan en zijn ons gaan afkoelen in het zwembad om daarna weer op te warmen op de veranda met de e-reader. Aan het eind van de middag zijn we ook nog even bij het strand gaan liggen totdat de zon achter de bomen verdween. Nog even lekker verder lezen op de veranda en dan is het weer tijd om te gaan eten. Om de hoek van ons huisje zat een Mexicaans restaurant en wij zijn daar heen gelopen. Tijdens het wachten op het eten werd onze aandacht, en van de andere gasten, getrokken door een beestje dat in een boom zat vlak bij de ingang van het restaurant. Navraag leerde ons dat het een “possum” was. Het leek wel een beetje op een poes. Op een gegeven moment zagen we wel een stuk of van vijf van deze beestjes. In Nieuw-Zeeland zeggen ze over dit beestje “a good possum is a dead possum”, maar hier in Australië denken ze er anders over. Na het eten zijn we teruggelopen naar ons huisje voor de gebruikelijke avondrituelen, inclusief het weer inpakken van de koffers. We hebben morgen weer een reisdag voor de boeg, maar daar lezen jullie wel weer later over.