WAT EEN UITZICHT - Reisverslag uit Nelly Bay, Australië van Mariette en Paul Meij - WaarBenJij.nu WAT EEN UITZICHT - Reisverslag uit Nelly Bay, Australië van Mariette en Paul Meij - WaarBenJij.nu

WAT EEN UITZICHT

Door: Paul en Mariëtte van der Meij

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Paul

15 November 2019 | Australië, Nelly Bay

Hallo allemaal,
Het is vrijdagavond 15 november en hier volgt weer een nieuw berichtje van ons en dit keer vanuit Nelly Bay. De ochtend zijn we lekker relaxed begonnen en hadden de wekker om 07.30 uur gezet, want we zouden om 08.00 uur gaan ontbijten. Ook dit keer was het ontbijt lekker en gezellig. Wat een kletskous is Evelyn en we waren vanochtend de enige gasten dus ze gaf al haar aandacht aan ons. Na het ontbijt zijn we teruggegaan naar onze kamer om de laatste dingen in de koffers te stoppen om deze daarna in de auto te zetten. Nog even afscheid nemen van Evelyn en Jim en we konden op pad naar onze nieuwe accommodatie en dit zou een rit zijn van ongeveer 3 uur. We reden rond 09.15 uur weg en moesten om 14.00 uur bij de veerboot zijn dus dat moet geen probleem zijn. Onderweg hebben we in Tully nog even de auto verwend met een flinke scheut brandstof en zij (auto is vrouwelijk want kost geld) snorde daarna weer vrolijk verder. Na een klein anderhalf uur kwamen we in Ingham aan en hebben hier een koffie c.q. theepauze en een sanitaire pauze gehouden. De koffie en thee was weer lekker en we hadden er een lekker citroentaartje bij die we samen gedeeld hebben. Over de sanitaire pauze vertellen we niets, want we willen ook nog wel iets voor onszelf houden. Hierna zijn we doorgereden naar Townsville voor de veerboot. Onderweg was de horizon mistig van de bosbranden in de verte en soms roken we ook de brandlucht en zagen de rook in de verte. Je kon zien dat er langs de weg in het (recente) verleden ook bosbranden waren geweest, want er waren soms hele stukken zwartgeblakerd. Rond 12.30 uur kwamen we in Townsville aan en hebben hier eerst een Woolworths supermarkt gezocht. Gelukkig helpt Google-maps hier prima bij. Na onze boodschappen, want we gaan nu in een “self-catered” huisje zitten, hebben we nog even een bak koffie en theegedronken voordat we naar de haven gingen van de Magnetic Island Ferry’s. Dit was nog maar een paar minuten vanaf de Woolworths dus rond 13.45 uur waren we bij de veerboot. Hier hebben we bij het kantoortje onze e-ticket opgehaald en dat was nog even zoeken, want we hadden gisteren onze afvaartijd gewijzigd. Maar na een paar minuten hadden ze ons gevonden en kregen we onze e-ticket en ook die voor de terugvaart. Na een excuus voor de vertraging, die in onze ogen helemaal geen vertraging was, zijn we in de rij gaan staan om de veerboot op te kunnen. We zagen de veerboot aan komen varen, maar er werd niet aangelegd. Wat is dit nu weer! Even later kwam er een veerboot aan die vol stond met auto’s en die legde wel aan bij ons en alle auto’s en passagiers gingen de veerboot af. Hierna gingen de hekken weer dicht en voer de veerboot weer weg. Komen we eigenlijk nog wel aan de overkant op deze manier? Weer even later kwam de eerste veerboot weer aan varen en legde nu wel aan en wij konden allemaal aan boord. We hadden een overtocht van ongeveer 35 minuten voor de boeg en die hebben we lekker op het zonnedek doorgebracht. Bij aankomst op Magnetic Island moesten we ons eerst inchecken bij een kantoortje waar we zo tegenaan reden toen we de veerboot afkwamen. Na alle administratieve verplichtingen zijn we naar ons huisje, of eigenlijk villa gereden. Dit was maar een paar minuten. Bij binnenkomst in de villa waren we verbaasd over de grootte. Twee slaapkamers, twee badkamers waarvan één met een jacuzzi, een volledig ingerichte keuken inclusief vaatwasser, een redelijk groot woongedeelte en een veranda met uitzicht op zee. We hoeven alleen de straat over te steken en we zitten op het strand en vijf stappen verder en we lopen in de zee. We gaan vanavond eens niet uit eten en Mariëtte heeft een lekkere maaltijd gemaakt. Na de maaltijd heeft Paul alles in de vaatwasser gezet en nu misten we ons praatje tijdens de afwas, zoals in Rose Gums Wilderness Retreat. We hebben het praatje toen maar wat later gehouden. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet en dus kunnen we ook geen tipje van de sluier daarover oplichten. Maar wees niet ongerust, want wat we uiteindelijk hebben gedaan lezen jullie in het volgend verslag.