ZEER WEINIG GEDAAN - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Mariette en Paul Meij - WaarBenJij.nu ZEER WEINIG GEDAAN - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Mariette en Paul Meij - WaarBenJij.nu

ZEER WEINIG GEDAAN

Door: Paul en Mariëtte van der Meij

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Paul

14 November 2019 | Australië, Mission Beach

Hallo allemaal,
Hierbij weer een berichtje van ons. Het is nu donderdagavond 14 november en we hebben een zeer relaxte dag gehad. We mochten uitslapen tot 07.30uur, want we hadden afgesproken dat we om 08.00 uur aan het ontbijt zouden zitten. Het ontbijt was weer prima verzorgd en we hebben weer lekker zitten eten en kletsen met Evelyn en dit keer ook met Jim. Evelyn vroeg wat onze plannen waren voor vandaag, maar dat wisten we nog echt niet. We hadden niet zoveel zin om een zware wandeling te maken na alle inspanningen van gisteren. We besloten om nog een keertje naar Etty Bay te gaan om te kijken of we nog een Kasuaris tegen het lijf zouden lopen. De weg was bekend, want hier hadden we al vaker gereden en er is weinig over te vertellen. Tenzij jullie willen weten dat we de berm in moesten voor een ambulance met toeters en bellen. Dan heb je gelijk het spannendste van de hele autorit, en tegelijkertijd van de terugrit. Dat we bijna in Etty Bay waren, zagen we opeens een Kasuaris die op een soort afrit verscholen stond tussen de bosjes. We zijn stiekem een stukje achteruitgereden en zijn de afrit op gereden om dichter bij de Kasuaris te komen. De Kasuaris, wat is het toch een mooi beest en dan vooral de kleuren van zijn kop, bleef lekker voedsel van de grond pikken en trok zich niets van ons aan. Dat was mooi, want dan konden wij weer de nodige foto’s maken. Na deze onverwachte stop zijn we doorgereden naar Etty Bay en zijn bij het strand aan een picknicktafel gaan zitten in afwachting van een andere Kasuaris. Hier hebben we ongeveer een uurtje zitten lezen en over het strand gelopen en geen enkele Kasuaris liet zich zien. We zijn toen maar teruggereden naar Mission Beach en hebben hier een bakkie koffie en thee gedronken om daarna even een stukje over het strand te lopen. Hierna zijn we lekker teruggegaan naar onze B&B en hebben hier op de veranda bij het zwembad zitten lezen en onderhand in het zwembad gelegen. Het was nu weer veilig, want Jim had inmiddels het wespennest vernietigd. Na verloop van tijd zijn we weer naar Mission Beach gegaan om te eten. Dit keer kregen we ons eten tegelijk, want we deelden het gerecht. Hierna zijn we teruggegaan naar onze B&B en zijn ons klaar gaan maken voor de dag van morgen, want dat wordt weer een reisdag naar de volgende accommodatie. Dus dat wordt waarschijnlijk ook geen uitgebreid verslag, want we moeten best wel doorrijden om op tijd te zijn bij de veerboot. Maar dat is alles wat we over morgen zeggen en de rest lezen jullie later.
Groetjes vanuit een nog steeds warm en zonnig Mission Beach,
Mariëtte en Paul.

• 14 November 2019 - 18:10

Pap En Mam:

Hallo vakantiegangers,
    wat een geweldige foto's hebben jullie gestuurd, en wat een leuke verslagen.
    We kunnen al lezend met jullie meereizen.
    Geniet volop en de groeten van ons,
    Pap en Mam.

• 15 November 2019 - 18:38

Marry:

Leuke foto van jullie! Have fun.